Diyet Tedavisi Endokrin

Anasayfa > Tedaviler > Diyet Tedavisi Endokrin

Tedavi Yöntemleri diyet tedavisi

Muayenemize başvuran kişiler için diyet tedavisi, Beslenme ve Diyet Uzmanlarımız denetiminde sürdürülmektedir.

Diyet Tedavisi Nasıl Olmalıdır?

Kişilerin vücut yapısı ve metabolizması aynı değildir. Kişinin fazla kilolarından kurtulması yaşına, boyuna, cinsiyetine, kilosuna, sürdürdüğü fiziksel aktiviteye, herhangi  hastalığı olup olmamasına, beslenme tarzına ve sosyoekonomik durumu göz önüne alınarak bir beslenme programı oluşturulması gerekir.

Bu yüzden genel ilkeleri benzerlik göstermekle birlikte diyet listesi kesinlikle kişiye özel olmalıdır.

Diyet Tedavisi ile Kilo Verme

Diyet tedavisi ile kilo verme sürecince sağlıklı bir sonuç elde etmek için haftalık kilo kaybının 0, 5-1 kg arasında olması gerekmektedir. Ancak kaybedilen kiloların vücuttaki fazla yağlardan olması oldukça önemlidir. Bunun belirlenmesi için bioelektrik empedans sistemi adı verilen ve vücut bileşimini analiz eden özel bir tartı kullanıyoruz.

Vücut komposizyonu analizi ile vücut yağ kitlenizi, kas ve sıvı oranınızı, metabolizma hızınızı, eğer kilo fazlalıklarınız varsa hangi bölgede olduğunu, metabolizma yaşınızı, organlar çevresinde yağlanma durumu gibi, vücudunuzun anlık durumunu tespit etmeye yarayan verileri elde etmiş olursunuz.

Her hafta düzenli ölçümlerle kaybedilen kiloların yağ dokusundan mı yoksa kas dokusundan mı olduğunu tespit edip kişilerin beslenme programlarını bu sonuçlara göre düzenliyoruz.

Diyet tedavisi programlarının amacı, hedeflenen ağırlığa ulaşıldıktan sonra bu ağırlığın hayat boyu korunması, yeterli ve dengeli beslenme alışkanlığının yaşam şekli haline getirilebilmesidir.

Kilo vermek için zayıflama programı uygulamak, kişilerin moral ve diyet yapma motivasyonun sürekli yüksek tutulmasını gerektiriyor. Diyet tedavisi süresince kişiler beslenme ve diyet uzmanlarımızın takibinde kalıyorlar.

Diyet Tedavisine Ek Tedavi Yöntemleri

Egzersiz Tedavisi

Obez hastalar, aşırı kiloları nedeniyle çoğu zaman spor yaparken sağlık sorunları yaşıyor; örneğin binen aşırı yük nedeniyle diz ekleminde oluşan problemler yapılan sporu etkiliyor. Bu sorunlar, hastanın egzersizi tamamen bırakmasına yol açıyor, hasta daha fazla kilo alıyor ve bir kısır döngüye giriyor.

Bu hastaların egzersize tekrar başlayabilmesi için, Acıbadem Sağlık Grubu’nda görev alan obezite uzmanları, sağlık durumuna en uygun, onu zorlamayacak, yüzme, su jimnastiği gibi egzersizlerden oluşmuş bir program düzenliyor. Genellikle haftada en az 3 gün yapılacak 45 dakikalık bir aktivite bile, hastanın kilo vermesinde etkili olabiliyor.

Davranış Değişikliği Tedavisi

Diyet tedavisi ve egzersiz programları hastanın kilo vermesinde etkili olabiliyor. Ancak hastanın bu programları, belirli bir süresi olan kürler gibi görmesi ve bitiminde eski sedanter yani hareketsiz yaşantısına dönmesi tekrar kilo almasına yol açabiliyor.

Bu hastalara, yaşam alışkanlıklarında değişiklikler yapmaları, örneğin sürekli araba kullanmak yerine metroya binmeleri, hafta sonları yemek programları yerine trekking, kayak gezileri gibi spor aktiviteleriyle dolu farklı programlara ağırlık vermeleri öneriliyor.

İlaç Tedavisi

Hastanın kilo almasına neden olan herhangi bir hastalığı metabolik sorunu varsa (reaktif hipoglisemi, insülin direnci gibi) bu sorunlara doktor denetiminde ilaç tedavisi uygulanıyor.

Ancak ilaç tedavisinden, direkt olarak obezitenin ilaçla tedavisinin anlaşılmaması gerekiyor.Çünkü henüz obezite tedavisi için reçete edilebilecek, FDA onaylı gerçekten güvenli ve etkili bir ilaç bulunmuyor.

Diyet Listesi

Sağlıklı beslenme, özellikle son yıllarda dikkat çeken konulardan biri haline geldi. Obezitenin gün geçtikçe artması ile insanlar fazla kilolarından kurtulmak için çeşitli diyetlere başvuruyor.

Bu diyet listelerinin başında genellikle son dönemlerde moda olan listeler yer alıyor. Fakat sürekli diyet yapmak da bir süre sonra takıntıya sebep olabilir. Bu gibi durumlar için diyetisyenlerden yardım alarak, yapılacak çeşitli ölçümler sonucunda diyetisyeninizin uygun gördüğü diyet listesi ile sağlıkla zayıflayabilirsiniz.

Genellikle yüksek protein ve düşük karbonhidrat içerikli diyetler, hızlı bir kilo verdirme yöntemi olarak görülse de uygulayanların %80’i verdikleri kiloları hızla geri alıyor.

Diyet yaparken kilo verebilmek kadar, verilen kiloyu korumak da oldukça önemli. Bu sebeple uzmanlar rejim yapanlara, listelerini güncel diyet listelerine göre değil, dengeli bir diyet listesi ne göre takip etmeleri konusunda uyarıyor.

Sağlıklı bir şekilde kilo vermek ve uzun vadede verdiğiniz kiloları koruyabilmek için diyet listenizin fiziksel aktiviteleriniz, ruh haliniz ve beslenme alışkanlıklarınızın göz önüne alınarak size özel planlanması gerekir.

Bazı diyet listelerini uyguladıktan sonra, tartı her ne kadar kilo verilmiş gibi gösterse de, çoğu zaman bir beden bile küçülme olmadığını ve aksine vücutta sarkma ya da genişlemeye yol açtığı görülür.

Eğer vücudunuzda sarkma, genişleme ya da daralma söz konusu değilse dikkatli olunmalıdır! Bu gibi durumlar kaliteli kilo verilmediği anlamına gelir. Özellikle estetik amaçlı bir diyet listesi uygulamak istiyorsanız, diyetle birlikte kas sıkılığı için egzersizde yapmanız gerekir.

Her vücuda göre değişiklik gösteren karbonhidrat-yağ-protein ve vitamin dengesi farklıdır. Uyguladığınız diyet listesi ile bu besinler doğru olarak alınmazsa çeşitli sağlık sorunlarının yanı sıra kas kayıpları ve akabinde vücutta sarkmalar oluşur.

Doğru diyet listesi ve planlamalarla yeterli ve dengeli bir beslenme alışkanlığı elde edersiniz. Hayatınızın içine kolayca adapte edebileceğiniz besin önerileri ile kendinizi daha enerjik ve mutlu hissedersiniz.

Aynı zamanda diyet listelerinde yer alan besin değişimleri ile verdiğiniz kiloları korumayı öğrenirsiniz. Vücut ağırlığı ve yağ oranı ideal aralıklarda yer alırken, kas ve su kaybı yerine yağ kütlesinde ağırlık kaybedersiniz.