Diyabette Aşılama

Anasayfa > Tedaviler > Diyabette Aşılama

Diyabetlilerde Aşı

Diabetes Mellituslu hastalara yapılabilecek olan aşılar influenza (grip aşısı), Hepatit B aşısı, Pnömoni yani zatürre aşıladır.

Grip aşısı 6 yaştan itibaren her diyabetli hastaya yılda bir defa olmak üzere mutlaka yapılmalıdır. Grip mevsimi ülkemiz için Aralık-Ocak ayında başlamakta ve Nisan-Mayıs’a kadar sürmektedir. Diyabetli hastalar için Ekim – Kasım ortası arası grip aşısı yapılması en uygun zamandır. Erişkin diyabetli bireyler yani yaşlı diyabetik hastalarda grip aşısının koruyuculuğu 8-9 ay gerekmektedir. Belki bu bireylere doktorunun önerisine göre bir doz daha yapılması gerekebilir.

Hepatit aşıları 15-59 yaş arası diyabetik bireylere yapılmaktadır. 59 yaşın üzerindekilerin etkenliği çok fazla olmadığı için yapılmamaktadır. Doktor tarafından öngörülüyorsa bu hastalarda hepatit aşısı yaptıralabilir.

Zatürre (pnömokok) aşısı 2 yaşından itibaren bütün diyabetik bireylere ve hayat boyunca bir defa olmak üzere yapılır. Pnömokok aşısının yaşam boyu bir defa yeterlidir ancak aşı 59-64 yaş arasında yapılmış ve kişi 64 yaşın üzerindeyse 5 yıl geçtikten sonra bu bireylere bir doz daha yapılması gerekmektedir. Bazı özel diyabet durumları yani transplantasyon yapılmış olan hastalar, immün sistemi yetersiz olan hastalar, kronik böbrek hastaları, nefrotik sendrom gibi bazı hastalarda ömür boyu bir tek zatürre aşısı değil doktorunun gerek gördüğü zamanda ve miktarda birden fazla aşı yapılabilir.