Diyabet Ve Nöropati

Anasayfa > Tedaviler > Diyabet Ve Nöropati

Diyabetik Nöropati

Diyabetik nöropati olarak anlattığımız durum başka bir deyişle diyabetin küçük sinirleri etkilediği ve zarara uğrattığı durum önemli ve atlanan konulardan bir tanesidir.

Ellerde ayaklarda uyuşma ve karıncalanma, özellikle ayaklarda soğukluk ve çok fazla üşümesi, ayaklarda karınca yürüyormuş gibi bir his, elektrik çarpmasına benzer hisler olabilir.

Çoğu diyabetik vakada altından nöropatik dediğimiz bir tablo ortaya çıkabiliyor veya diyabetik nöropatinin erken döneminde rastlanan bir durum olabilir ve semptomatik tedavisi vardır.

Genelde hafif hafif başlar giderek ağırlaşır, ağrılara kadar gidebilir. Özellikle hastamız gece uyurken yorganı üzerinden atma ihtiyacı hissedebilir. Özellikle ayaklara yorgan değmesi rahatsız edici bir his, hastamızda ağrı uyandırabilir. Bu durum, diyabetik nöropatinin önemli bulgularından bir tanesidir.

Eğer böyle bir şikayet varsa ağrıyı önlemek amacıyla elimizde semptomatik tedaviler mevcuttur. Bu tedaviler sayesinde ağrı ve diğer şikayetler azalır.

Diyabetik nöropati varlığında, diyabetik retinopati ve diyabetik nefropati olma ihtimali çok yüksek olduğu için her üç komplikasyonu tekrardan gözden geçirmek amacıyla hastamız bize başvurduğunda mutlaka onların testlerini de yaptırmak isteriz.