Diyabet Ve Cinsel Yaşam

Anasayfa > Tedaviler > Diyabet Ve Cinsel Yaşam

Diyabet Ve Cinsel Yaşam

Diabetes Mellitus kalp, böbrekler, beyin, göz ve büyük damarlar olmak üzere birden çok organ ve doku sistemini etkilemektedir.

Buz dağının görünen kısmıdır ama bir de buzdağının görünmeyen kısmında başka yan etkiler vardır. İşte bunlardan bir tanesi de cinsel bozukluklardır.

Hem erkek hem kadın hastalarda cinsel bozukluklar gözlenebilir fakat hastalar bunları söylemekten çekinirler. Oysa çok önemli olduğu için özellikle bu konuda bir şikâyeti olan hastalar bunu doktorlarına söylemekten çekinmemelidir.

Genellikle kan şekeri durumu çok iyi olan kişilerde bu cinsel bozukluklar pek fazla görülmez ama diyabet başlayalı 8-10 yıl olmuş hatta biraz daha geçmiş olanlarda diyabet süresiyle alakalı olarak bazı cinsel bozukluklar da gözlenmektir. En önemli nokta kan şekeri ayarı iyi olmalıdır. Şeker hastalığı ister erken başlasın ister başlayalı bir süre olsun eğer kişinin kan şekerinin ayarı iyi olmadığı sürece bu cinsel bozukluklar daha sık görülmektedir.

Cinsel bozuklukları erkeklerde görülenler ve kadınlarda görülenler olmak üzere iki bölüme ayırarak incelememiz mümkündür.

Erkeklerde en çok görülen cinsel bozukluk

• erektil disfonksiyon (sertleşme sorunu)
  • potens azlığı
  • impotans dediğimiz durum gelişir.

Genelde hasta sabah kalktığı zaman sabah ereksiyonları oluyorsa o zaman bunların normal olduğu kabul edilir. Ancak hastalık uzun süredir varsa ve de kan şekeri ayarı iyi değilse özellikle erkeklerde erektil disfonksiyon ortaya çıkabilir. Erektil disfonksiyon, diyabetli hastalarda diyabetli olmayanlara göre 3 kat daha fazla görülmektir. 10 yıldır diyabeti olanların %50’den fazlasında erektil disfonksiyon olmaktadır.

Bu erektil disfonksiyon kişinin günlük yaşamını etkilediği gibi psikolojik durumuna da etkilemektedir. Bu yüzden sertleşme sorunu yaşayan diyabetli erkek hastalar endokrinoloji, ürolojinin androloji denilen bölümü ve psikiyatri tarafından müşterek olarak takip edilirler.

Endokrinologlar kişinin kan şekerini iyi ayarlar; ürologlar içerisinde de androloglar gerekli ilaç tedavisini verirler ve de  psikolojik etkilenme de olduğu için psikolojik tedavi de mutlaka gereklidir.

Kadınlarda ki cinsel bozuklukları incelendiği zaman diyabetli kadınlarda adet düzensizlikleri olabilir. Cinsel arzuda, cinsel isteksizlik veya yok olma olabilir. Cinsel münasebet yaşandığı zaman cinsel ağrılar yaşanabilir. Bunlar dışında cinsel organ vajinada kuruluk ve de mantar enfeksiyonu olabilir.